Material didàctic

Propòstes didàctiques de les nostres escoles

Us oferim material preparat pels professors de les nostres escoles per  treballar amb els alumnes el tema de la Guerra de Successió. Es podrà tenir accés als materials a mesura que es vagin rebent. Se'n pot fer us lliurement.

EP Sitges
Textos treballats a classe sobre el conflicte i el Sitges del segle XVIII. Tercer cicle de primària i secundària.
Històries del Penedès
Els fets del 1714 a Sitges
Com era el Sitges abans de la caiguda de l'11 de setembre

EP Terrassa
Jornades temàtiques del 1714 (Primària)
Visita al born. Introducció amb documental, qüestionaris i exercicis (1r. 2n. 3r i 4t ESO)

EP Sabadell
1714-2014 : d'ón venim? Què volem ser? . Blog del professor d'EP Sabadell Oriol Romeu (dirigit a ESO)

Propostes d'altres escoles
Les capses de la memòria: Sis testimonis de la guerra de successió a Terrassa. Escola El Cim (Terrassa). Projecte integral a tots els nivells, des d'infantil secundària.

Altres recusos electrònics

Tricentenari 1741 XTEC Propostes didàctiques per a infantil, primària i secundària.

Report educació. Pàgina del Departament d'Ensenyament dedicada oferir recursos a mestres i educadors, no tan sols en el tema de la guerra de successió sinó a molts d'altres.  Us dirigim a un post sobre un entorn virtual d'ensenyament sobre la guerra de successió.

El català ahir, avui i demà: 1714. Consorci per a la Normalització Lingüística. Portal de recursos per al professorat seleccionats per nivells d'educació.

El Born Centre Cultural. A banda de les visites guiades al centre, la informació del qual podeu comprovar en la pròpia web, també és possible obtenir altres eines educatives:
Programa complet d'activitats educatives
Quaderns didàctics de primària i secundària