Els recursos didàctics del 1714 a l' XTEC

La informació sobre recursos didàctics del 1714 al web de l'XTEC s'ha ha ampliat darrerament amb propostes molt interessants. El web disposa ja d'una estructura molt atractiva amb propostes didàctiques dirigides a tots els cicles de primària, a secundària i a batxillerat. A més ha ampliat considerablement els recursos didàctics oferint diversos enllaços a activitats, visites i exposicions. També disposa d'un espai per a que les escoles hi pengin el material que estan treballant sobre aquest tema. En aquesta mateixa línia el 16 de maig de 2014 es preveu organitzar una jornada pedagògica al Museu d'Història de Barcelona en la que es poden presentar les propostes didàctiques que s'hagin treballat amb els alumnes.

Com a introducció recomanem la conferència Estratègies metodològiques d'aproximació als fets de 1714 que l'historiador i catedràtic de la Universitat de Barcelona Francesc Xavier Hernández va donar el 16 de gener passat a la sala de plens de l'Ajuntament de Barcelona. En ella recomana diverses eines amb els que es pot introduir l'explicació de la societat i els fets de començaments del segle XVIII.